Medlem/Venteliste - Korrespondance

Parent Previous Next

Fra hovedmenuen vælges

 

     Funktion - Korrespondance - Medlem

 

Ved at vælge henholdsvis Selskab og Medlem/venteliste vises den tilhørende tabel med den registrerede korrespondance. I kartoteksbillederne svarer det til tabellen i henholdsvis

 

(F)Selskab - (F)Navn

Medlem/Venteliste - (F)Husstand

 

Man dobbeltklikker på filnavnet for at få vist filen. Filtypen bestemmer hvilket program filen vises i (f.eks. vises pdf-filer i Adobe-programmet).

 

 

Registrering af ny korrespondance:

 

Når dagens korrespondance er scannet, skal den enkelte fil registreres på et medlem. Dertil benyttes knappen ’Hent ny korrespondance’. I det nye vindue vises følgende:

 

Selskab og Medlem/venteliste:

Her vælges hvor et scannet dokument skal registreres.

 

Mappe:

Navnet på den mappe, der indeholder de scannede dokumenter.

 

Slet efter registrering:

Når dette udsagn gælder, bliver det scannede dokument slettet efter at det er blevet kopieret til EG Stratos scanning-mappe.

 

Omdøb:

Når dette udsagn gælder, vil EG Strato foreslå et navn til filen, når denne kopieres til EG Stratos scanning-mappe. I modsat fald bevares navnet.

 

Gem i Selskab/Ejendom/Lejemål:

Her vælges det kartotek, som det scannede dokument skal gemmes i. Bemærk at samme dokument kan registreres i alle 3 kartoteker.

 

Navn:

Navn på filen/dokumentet ved kopiering til EG Stratos scanning-mappe.

 

Registrer:

Kommando til iværksættelse af filkopiering til EG Stratos scanning-mappe.

 

I stedet for at vælge 'Hent ny korrespondance' kan man bruge en alternativ metode til registrering af dokumenter, idet man kan anvende musens træk/slip-facilitet til at trække filer fra Microsoft stifinder direkte til den viste korrespondancetabel. Da filnavnet skal være entydigt i EG Strato, kan det være nødvendigt at omdøbe det i stifinderen.

 

Scanning mapper:

 

Selskabets scanning-mappe er bestemt af feltet Brevmappe i (F)Selskab - (F)Dokumenter. Her gemmes også dokumenter, der er registreret på medlemmerne.