Her omtales muligheden for at udsende opgørelsesbreve over indvendig vedligeholdelse én gang om året. Endvidere omtales udskriften af brevet med en specifikation af udgifter, der er afholdt på kontoen for indvendig vedligeholdelse. Følgende menupunkter er tilgængelige:
● Funktion - Indvendig vedligeholdelse - Saldoopgørelse
● Funktion - Indvendig vedligeholdelse - Breve
● Lejemål - Individuelt brev - Indv. vedligeholdelse
Funktion - Indvendig vedligeholdelse - Saldoopgørelse.
Indtast eventuelt selskab, ejendom og lejemål.
Vælg eventuelt type
Indtast periodens startdato.
Indtast periodens slutdato.
Tryk på Se… for at få en saldoopgørelse på skærmen.
Tryk på Start for at klargøre oplysningerne til opgørelsesbrevet. Der udskrives automatisk en saldoopgørelse på printeren.
Når der trykkes på Start, udfyldes felterne ‘Saldo pr.’ (startdato), ‘Hensat’, ‘Anvendt’ og ‘Saldo pr.’ (slutdato) i lejemålets (F)Vedligeholdelse - (F)Indvendig vedligeholdelse. Dags dato indsættes i ‘Dato for vedligeholdelsesbrev’.
NB. Hvis lejerens begyndelsesdato ligger i den valgte periode, vil saldoen blive opgjort pr. begyndelsesdatoen. Hvis henlæggelser og forbrug bogføres på samme konto, vil summen af debet-posterne blive betragtet som det anvendte beløb og summen af kredit-posterne vil blive betragtet som hensættelsesbeløbet.
Funktion - Indvendig vedligeholdelse - Breve.
Indtast eventuelt selskab, ejendom og lejemål.
Vælg eventuelt en anden word-formular end den foreslåede.
Vælg eventuelt type
Afkryds Til arkiv hvis hver enkelt brev ønskes gemt på harddisken.
Tryk på Print for igangsættelse af udskriften af opgørelsesbrevene.
Lejemål - Individuelt brev - Indv. vedligeholdelse.
Vælg word-formularen til specifikation af udgifter på kontoen for indvendig vedligeholdelse.
Der skal angives et emne.
Vælg datointervallet for de bogførte udgifter.
Afkryds Til arkiv hvis brevet ønskes gemt på harddisken.
Ved tryk på Start vises brevet på skærmen.