Kreditor - Korrespondance

Parent Previous Next

Fra hovedmenuen vælges

 

     Funktion - Korrespondance - Kreditor

 

I kartoteksbillederne svarer det til tabellen i

 

(F)Kreditor

 

Man dobbeltklikker på filnavnet for at få vist filen. Filtypen bestemmer hvilket program filen vises i (f.eks. vises pdf-filer i Adobe-programmet).

 

 

Registrering af ny korrespondance:

 

Når dagens korrespondance er scannet, skal den enkelte fil registreres på en kreditor. Dertil benyttes knappen ’Hent ny korrespondance’. I det nye vindue vises følgende:

 

Kreditor:

Her vælges den kreditor, som et scannet dokument skal registreres på.

 

Mappe:

Navnet på den mappe, der indeholder de scannede dokumenter.

 

Slet efter registrering:

Når dette udsagn gælder, bliver det scannede dokument slettet efter at det er blevet kopieret til STRATO’s scanning-mappe.

 

Omdøb:

Når dette udsagn gælder, vil STRATO foreslå et navn til filen, når denne kopieres til STRATO’s scanning-mappe. I modsat fald bevares navnet.

 

Navn:

Navn på filen/dokumentet ved kopiering til STRATO’s scanning-mappe.

 

Registrer:

Kommando til iværksættelse af filkopiering til STRATO’s scanning-mappe.

 

I stedet for at vælge 'Hent ny korrespondance' kan man bruge en alternativ metode til registrering af dokumenter, idet man kan anvende musens træk/slip-facilitet til at trække filer fra Microsoft stifinder direkte til den viste korrespondancetabel. Da filnavnet skal være entydigt i STRATO, kan det være nødvendigt at omdøbe det i stifinderen.

 

Scanning mapper:

 

Scanning mappen er bestemt af feltet Brevmappe i (F)Administrator - (F)Dokumenter.