Fra hovedmenuen vælges
● Funktion - Korrespondance - Medlem
Ved at vælge henholdsvis Selskab og Medlem/venteliste vises den tilhørende tabel med den registrerede korrespondance. I kartoteksbillederne svarer det til tabellen i henholdsvis
(F)Selskab - (F)Navn
Medlem/Venteliste - (F)Husstand
Man dobbeltklikker på filnavnet for at få vist filen. Filtypen bestemmer hvilket program filen vises i (f.eks. vises pdf-filer i Adobe-programmet).
Registrering af ny korrespondance:
Når dagens korrespondance er scannet, skal den enkelte fil registreres på et medlem. Dertil benyttes knappen ’Hent ny korrespondance’. I det nye vindue vises følgende:
Selskab og Medlem/venteliste:
Her vælges hvor et scannet dokument skal registreres.
Mappe:
Navnet på den mappe, der indeholder de scannede dokumenter.
Slet efter registrering:
Når dette udsagn gælder, bliver det scannede dokument slettet efter at det er blevet kopieret til STRATO’s scanning-mappe.
Omdøb:
Når dette udsagn gælder, vil STRATO foreslå et navn til filen, når denne kopieres til STRATO’s scanning-mappe. I modsat fald bevares navnet.
Gem i Selskab/Ejendom/Lejemål:
Her vælges det kartotek, som det scannede dokument skal gemmes i. Bemærk at samme dokument kan registreres i alle 3 kartoteker.
Navn:
Navn på filen/dokumentet ved kopiering til STRATO’s scanning-mappe.
Registrer:
Kommando til iværksættelse af filkopiering til STRATO’s scanning-mappe.
I stedet for at vælge 'Hent ny korrespondance' kan man bruge en alternativ metode til registrering af dokumenter, idet man kan anvende musens træk/slip-facilitet til at trække filer fra Microsoft stifinder direkte til den viste korrespondancetabel. Da filnavnet skal være entydigt i STRATO, kan det være nødvendigt at omdøbe det i stifinderen.
Scanning mapper:
Selskabets scanning-mappe er bestemt af feltet Brevmappe i (F)Selskab - (F)Dokumenter. Her gemmes også dokumenter, der er registreret på medlemmerne.